dissabte, 13 de setembre del 2008

Yellowstone

L'Anna i jo ens hem pres una setmaneta de vacances per fer un Road Trip 100% a l'americana. Vam llogar un cotxer i vam conduir des de Seattle fins a Yellowstone, atravessant l'estat de Washington d'oest a est, per després passar per Idaho, Montana i finalment Wyoming.

Yellowstone és el parc natural més antic d'estats units i probablement un dels més impresionants. Està situat sobre un "hot spot" on l'escorça terrestre és molt primai apareixen molts fenòmens geotèrmics. Si mireu les diapositives veureu molts geisers, fonts termals, de fang i fumaroles. Tot en mig d'uns paratges preciosos amb valls gegantines,i canyons al més pur estil del far west i molts animals salvatges.
Després de Yellowstone vam baixar fins al parc del Grand Teton. Aquí ens vam trobar les rocalloses més escarpades, amb pics de 4000 metres on només es pot pujar escalant. Aquestes muntanyes presenten contrastos climàtics brutals. A l'estiu fa una calor terrible i seca que les deixa les muntanyes eixutes. En canvi a l'hivern el fred és terrible i cau gran quantitat de neu. Nosaltres vam tenir la sort de trobar una finestra de bon temps que ens va permetre grimpar el Middle Teton, de 3900m i que no requereix cordes. Una excursió preciosa.
L'atractiu del viatge no ha estat tan sols els parcs naturals. Conduir fins allà ens va portar 12 hores i tornar 14. Vam poder veure el desert de l'est de Washington, les eternes "llanures" de les pelis de cowboys de Idaho i Wyoming, passant pels boscos i les muntanyes de Montana. Tot ben amanit per pobles fantasma en mig del no res i de l'idiosincràcia del far west. Tota una experiència molt recomanable per entendre aquest país.

XescoArechavala ha dit...

Hola parella! Quin tros de país! Les fotos molt xules... I tinc entés que Yellowstone no només és el primer parc nacional d'EEUU, sinó del món! Apa, una forta abraçada.

Oriol Roda ha dit...

si, jno també ho pensava, però com no n'estava segur....