dissabte, 3 de maig del 2008

Les belleses de la tecnologia



No estava segur de fer aquest post, perquè el que us explicaré de no deixa de ser publicitat gratuita, però crec que el fet es mereix unes quantes línies.
Un dia parlant amb els meus avis em van explicar que tenien un robot (si, si, he dit robot) que netejava la casa tot solet.
Jo, les coses que em diuen els meus avis me les prenc molt en serio, així que vaig fer una mica de recerca a la web i vaig estar mirant de que es tractava aquest fabulós artefacte.
Estem parlant un robot que deu fer uns 40 cm de diametre i 10 d'alt. Es rodó i te un petit bracet amb un uns raspalls que giren i jo diria que segur que es el besnet del R2D2!
Aquest "bitxo" és una aspiradora amb rodes. Quan l'engegues es dedica a passejar per tota la casa aspirant compulsivament tota la merda que hi hagi. Com que es un robot i es burro però persistent passa per tot arreu varies vegades, fins al punt que mirar-lo es torna una mica estressant. Si fos un esser humà li dirieu que no perdés tant el temps i anés a fer alguna altra cosa, però és un robot i no es cansa. El resultat és que acaba treient més merda de la que poguessiu imaginar! A més, per més inri el robot és capaç de saber quan ha acabat una habitació i passar a la següent i quan acaba del tot tornar sol i endollar-se per recarregar bateries!
La meva reflexió és que aquest és un clar exemple de cap on tira la nostra societat, i en aquest cas és una direcció que m'agrada. Mica en mica tindrem més bitxos d'aquests que ens faran les feines cootidianes. No deixa de ser un renta plats més elaborat però la filosofia és la mateixa. Aquests artefactes ens permeten mantenir uns estandards de neteja que ens exigirien molt de temps si ho haguessim de fer nosaltres.
Jo ja en tinc un i estic encantat de la vida!