diumenge, 12 d’octubre del 2008

Seattle: paradís dels boletaires

El títol ho diu tot. Això és el paradís dels boletaires!
Ara fa tres setmanes, l'últim dia que l'Anna estava per aquí vam anar a caçar bolets amb un noi americà. Un cop surts de "l'area metropolitana" de Seattle tot és bosc, i amb la humitat que hi ha per aquí es fan molts bolets. L'Ian (el noi que ens va portar) fa quinze anys que es dedica a collir bolets, i ens va ensenyar quins són els que es poden menjar. Ara mateix en se reconeixer dos: els OYSTERS MUSHROOMS i els CHANTERELLES. El primer dia només en vam trobar dels Oysters i he de dir que són molt bons. Jo crec que són de la mateixa família que les girgoles, però més blancs. Aquell dia no van trobar chanterelles i jo em vaig quedar amb les ganes. Així que he vaig informar-me de com reconeixer aquests bolets i d'on trobar-los i ahir vaig arreplegar la colla de catalans d'aquí i ens en vam anar de cacera.
Si he de ser sincer no pensava que en trobessim cap. Era el primer cop que hi anava sol i tampoc no sabia massa on anar. Al final vam acabar aparcant al primer camí que vam trobar que s'endinsava al bosc i quina va ser la sorpresa que als 10 minuts de caminar vam trobar els primers! Ostres! i després més, i més, i més I MES!!!!!!!!!
En una hora en vam collir 1 Kg i 1/4 i això que era el primer dia que hi anavem. El fet és que aquí no hi ha massa tradició i per tant els boscos no estan sobre-explotats i encara que ho estiguessin en tenen tant de bosc que difícilment se'ls acabarien.
Total que vam acabar fent una bona boletada amb butifarra, pa torrat i molt vi per fer baixar.
Visca els bolets Seattelencs!!!
I pels que es preocupin del que mengem sapigueu que abans de tastar-ne cap vam fer una cerca exaustiva per confirmar que les nostres troballes fossin comestibles.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei Seattlelencs i Seattlelenques quina sort q vau tenir de trobar-ne tants!!

Ara apunteu-vos bé la zona on els veu collir (q és una mina!!!) i un dia d'aquests quan vingui m'hi porteu.

Petonets
Anna