dijous, 4 d’octubre del 2007

La dieta màgica

Ara fa cinc mesos em vaig fer mal al dit escalant. Estava anant asiduament al rocodrom i ja em sortien els 5.11+, però de tant penjar-me vaig recaure en una lesió que em vaig fer el desembre passat al Pic del Martell.
El problema va venir quan després al laboratori em va tocar fer un seguit d'experiments que requerien de moltes pipetejades. Sumant els dos elements em va començar a fer molt mal el dit.
Al principi vaig pensar que ja em passaria amb uns dies de repòs, però al laboratori és dificil reposar. Després cada cop em feia mal fent coses més petites: clicar al ratolí o al teclat, agafar el manec de la bici.... Vaig decidir anar al metge....No se si us he explciat mai com funciona la medicina aquí, però el fet és que és un desastre. Els metges no t'acaben de diagnosticar mai del tot no fos cas que s'equivoquessin i després els denunciessis. Total que volien més proves i més històries. I jo exasperant-me perquè clarament era una tendinitis al dit! Finalement em van enviar al fisio que em va recomanar que em poses gel i que ja em passaria.
Evidentment no em va passar.
I amb això que anaven passant els mesos i jo no em recuperava.
Un dia se'm va acudir enviar-li un mail al Nestor, que es dedica a una cosa molt rara que no se ben bé ni com es diu. Ell em va respondre dient que havia de seguir una dieta. A continuació us la explico:

No es poden menjar ni hidrats de carbó ni làctics. Que es veu que són proinflamatoris.

Durant 7 dies cal seguir la següent dieta:

- menjar 2 cops al día; si s'esmorza serà fruita

- 1 cop al dia, com a mínim, proteïna en forma de peix blau o carn ecològica.


Els 3 primers dies es menjarà per dia:

  • 600 gr. d'espinacs

  • 600 gr. de pastanaga

  • 300 gr. de bolets

  • 150 gr. de raïm negre

  • Peix blau com ara barats, sardines, tonyina o boquerons, …

  • Carn ecològica

  • Farigola, romaní, alfabrega, menta macerats en oli d'oliva.


Del 4º al 7º dia afegirem, a més a més:


  • 800 gr de ceba
  • 2 dents d'all


A part d'això em va recomanar pendre cada dia oli omega3, vitamina C i una cinquena part d'una aspirina (i no més que això).


Com que a mi ja m'agraden les verdures i el peix ben feliç vaig començar la dieta..

Podeu creure que al 3er dia ja no em feia mal el dit!!!!!

No diré que la cosa ha estat un miracle. De fet els dies que estic molta estona escrivint a l'ordinador (com avui) o que he de fer servir molt la pipeta encara se'm recent una mica, el dit. Però el dolor desapareix al cap de poca estona. Ara fa una setmana que vaig acabar la dieta, eprò encara en segueixo algunes directrius: no menjo pa i prenc molts pocs làctics. No m'estic de rès. Si em ve de gust formatge en prenc, però n'abuso. Amb això sento que el meu cos es recupera millor de la lesió i malgrat encara en queden reminicències no és rès comparat amb el mailq ue em feia els últims 5 mesos.

I lo millor de tot: el dimarts vaig anar a escalar i ara sóc feliç i tinc moltes agulletes!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Bon dia company, m'alegra que estiguis curat del dit i escalant de nou. I no sé que m'impresiona més, si la dieta a l'actitud dels metges als EEUU. Jo per aqui, aquests cap de setmana faig dieta de bolets (me'n vaig als Ports)i la setmana vinent dieta de fruits secs a la cresta de Infiernos (intent 2). Una forta abraçada
XESCO