dijous, 31 de gener del 2008

Em paguen per anar amb bici!

Si, xavals. Talment com si fos un pro. L'altre dia estava tranquilament assentat a la meva taula, quan va venir un dels staff del ISB i em va donar una carta. Dintre hi havia un val per 40 $ per cobrar o gastar-los en el REI (botiga de muntanya per exelència a Seattle). Total, que em pagaven perquè un dia vaig omplir una enquesta on preguntaven com em movia per la ciutat i jo vaig respondre que amb bici.
Quines conclusions podem treure d'aquest fet?

1) Crec que és una acció molt encertada potenciar l'ús de transports alternatius al cotxe mitjançant incentius positius. A part de posar les coses difícils als automobilistes crec que és bò que es premii als que van en bici, a peu, en transport públic o que fan car-pooling.

2) Aquí tenim un bon exemple de la iniciativa privada que tant important és als EEUU. Aquests diners me'ls donen el ISB i un conjunt d'empreses de Seattle, no pas una institució pública. Crec que en casos així hauriem d'aprendre una mica dels americans que tenen la filosofia de mecenatge o d'iniciativa privada en accións de d'interès públic. Amb això vull dir que a Catalunya esperariem que l'ajuntament o alguna altra administració fes quelcom així. Costaria bastant que sortís d'una empresa, no creieu?

3) Una altra demostració de que els americans no acostumen a mentir. Per guanyar aquests 40 $ només vaig tenir que entrar en una web i dir "si vaig en bici" i ja està. Ells han confiat en la meva paraula i m'han donat pastoak! Us imagineu una iniciativa així a Catalunya? Impossible!

I rès, que ara he de decidir en que em gastaré els diners.... potsé els posaré a la guardiola per poder comprar-me un cotxe!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Ori, és una iniciativa molt interessant..Es podria explicar des del punt de vista de l'equilibri de costos ambientals. Si un desplaçament mig val X i qui va en cotxe gasta X multiplicat per 10, ha de pagar aquesta diferencia mitjançant impostos. I si vas en bici i gastas X/10, has de rebre aquesta diferencia. Qui ho paga? Aqui estic d'acord amb tu que a Catalunya, les empreses privades no estan per aquesta feina, però tot es posar-s'hi.
I pel que fa a comics, a mi em va agradar molt "Maus". Em llegiré el que tu proposes (suposo que esta editat a espanya)i preguntaré al Jesús que em pasi una bona llista de comics bons.
Una abraçada
Xesco